WILD WATER DAGEN - Bespaar tot 75%

ONZE PRODUCTEN

HOGE KWALITEIT VOOR EEN EERLIJKE PRIJS

WATER IS OUR PLAYGROUND

Een begin met (heel) veel water in de ogen

Er gingen niet meer dan een paar jaar voorbij in de kelder thuis met de verkoop van algemeen bekend badkleding en zwemuitrusting, voordat de droom om Watery’s eigen zwemmerk op te richten langzaam begon te sluimeren. Een grote en moeilijke stap, die lang broeide, maar de beroemde aha-ervaring kwam toch voor mij op een late avond in augustus 2018, toen ik zoals altijd de klanten van Watery zelf adviseerde via de chat tot 22:00.

Daar schreef een moeder (en ochtendswimmer) mij. Ik kon zien dat ze de afgelopen 1,5 jaar al 7 bestellingen bij ons had geplaatst – geweldig was mijn eerste gedachte, maar ze verduidelijkte al snel haar eerste “Hoi”: “Ik heb zojuist het vijfde paar zwembrillen in 3 weken van jullie ontvangen. Net als alle andere die ik heb geprobeerd en daarna teruggestuurd, maken ze rode afdrukken rond de ogen en komt er water binnen als een waterval na slechts een paar banen. Is dat echt de standaard, Daniel??”

Ik kende de frustratie maar al te goed, zowel van andere klanten als van mijn eigen bijna 10 jaar als wedstrijdzwemmer (zie maar de foto van mij op een typische trainingsstage). Niet alleen waren deze gevestigde merken duur, ook hadden veel een slechte pasvorm en leken ze allemaal ontworpen te zijn voor de elite. En de kleuren? Fifty shades of saai...

Dat werd de druppel om een alternatief watersportmerk te creëren, dat kwalitatieve zwemuitrusting en badkleding produceerde in kleurrijke Scandinavische tinten, met directe distributie naar de klanten en daardoor ook daadwerkelijk tegen een eerlijke prijs verkocht kon worden. Deze “standaard”, waar de moeder naar op zoek was, werd uiteindelijk Watery zelf.

Een nieuwe standaard, die je voelt in de kwaliteit en in je portemonnee

Als vervolg op die eerste ontdekking zagen we echt een gat in de markt voor watersportuitrusting. Maar wat we dachten redelijk eenvoudig te zijn, bleek al snel een stuk ingewikkelder. Er gingen 10 maanden en 12 tests heen en weer voorbij voordat wijzelf en onze testzwemmers eindelijk GO konden zeggen en zo onze eerste Watery zwembril, zwemplank en pull buoy konden presenteren.

Dat werd het begin van het Watery dat vandaag ons populairste merk op Watery.dk is, met meer dan 800 verschillende producten en vele honderdduizenden verkochte artikelen. Het assortiment omvat inmiddels alles van wetsuits, zwemuitrusting, snorkeluitrusting, badpakken en zwembroeken.

In de afgelopen 3 jaar hebben we werkelijk ons recept gevonden om de beste uitrusting te ontwikkelen en te verbeteren – maar nog steeds tegen een prijs waar elke waterrat aan mee kan doen. Kortom: Hoge kwaliteit voor een eerlijke prijs.

Bij elk nieuw product worden de wensen en verbeteringen van onze eigen en vele klanten meegenomen, en in samenwerking met de expertise van onze geselecteerde fabrieken op het gebied van materialen hebben we meerdere barrières in de branche doorbroken.

In het ontwerp- en ontwikkelingsproces is er één focus: duurzaamheid en functionaliteit – dus niet mode en collecties. Dat garandeert producten met een lange, duurzame levensduur, die echt zijn gemaakt om in het water te worden gebruikt, en niet alleen om er mooi uit te zien.

Gebruiksvriendelijkheid voorop

Ongeacht hoe duurzaam een product is, kan het zelden het gebruik van twee producten in plaats van één rechtvaardigen. Daarom begint duurzaamheid bij Watery ook bij onszelf. De producten zijn tijdloos ontwikkeld, hebben duurzaamheid als hoogste prioriteit en door de combinatie van meerdere functies in hetzelfde product is het voor onze klanten mogelijk hun Watery-producten keer op keer in het water te gebruiken.

Lange levensduur

Niet seizoensgebonden

Tijdloze ontwerpen

90% van het assortiment loopt continu door

Meer dan 11.321 beoordelingen met een score van 4,7 / 5,0

Gebaseerd op de ervaringen en wensen van +650.000 klanten – evenals onze eigen tijd als wedstrijdzwemmers

Heruitgevonden voor meer waarde

Plastic zakken zijn het ergste wat wij én de planeet kennen – en ze worden toch altijd weggegooid. Waarom zou alle badkleding dan nog steeds zo geleverd moeten worden? Dat konden we niet rijmen, en daarom hebben we onze eigen Wet/dry tas ontwikkeld, waarin al onze badkleding vandaag de dag wordt geleverd – helemaal gratis en herbruikbaar, keer op keer, voor het opbergen onderweg van en naar het water.

Hetzelfde deden we met onze duikmaskers – de plastic verpakking verwijderd en de maskers geleverd in een EVA-box. Twee van de vele voorbeelden van hoe wij opnieuw nadenken en extra waarde toevoegen voor de gebruiker, terwijl we het milieu besparen van onnodig plastic.

Functionaliteit is de hoeksteen van onze materialen

Wat heb je aan duurzaamheid als het product niet houdt of niet naar behoren past? Daarom is functionaliteit de hoeksteen bij elke keuze van onze materialen. In al onze badkleding vermijden we volledig het gebruik van elastaan, dat doorgaans wordt toegepast. In plaats daarvan gebruiken we PBT-polyester, dat in tegenstelling tot elastaan resistent is tegen chloor en UV – een must voor elke baanzwemmer, zou je zeggen?

Op dezelfde manier worden onze wetsuits gemaakt van het gerenommeerde Yamamoto #39 neopreen uit Korea in plaats van het vaak goedkopere Japanse neopreen. Dat resulteert in producten die echt zijn gemaakt om keer op keer in het water te worden gebruikt – seizoen na seizoen.

Een sterkere draad kan een duurzaam verschil maken

Toen we ons eerste stuk badkleding, het Freestyler badpak, ontwikkelden, wezen we de samples 9 keer af omdat we niet tevreden waren met de duurzaamheid van de draad. Hoewel we nooit de makkelijkste klant zijn geweest, hebben onze producenten door de jaren heen inmiddels ons oog voor detail en onze perfectionisme leren begrijpen. Niets belandt zonder reden in het uiteindelijke product. Een principe dat we vandaag de dag nog steeds naleven.

Noordse nuances in het water

Voor Watery bestond er geen Scandinavisch watersportmerk. Daarom was het niet zo vreemd dat de ingetogen, Noordse kleuren vrijwel niet aanwezig waren in het grote watersportlandschap. Vanaf het begin was het een van onze stokpaardjes om daar iets aan te doen. Alles van dust-groen en donkerbruin tot knaloranje en roze maakt vandaag deel uit van ons assortiment in zowel badkleding als uitrusting. Iets dat echt leven brengt in de zwembaden, de pools en op het strand.

Verbeteringen in plaats van nieuwigheden

Onze volledige productie en het bedrijfsmodel achter de Watery-producten zijn opgezet om nutteloze overproductie te minimaliseren en producten te ontwerpen die keer op keer gebruikt kunnen worden – ongeacht seizoen of jaar. Daarom blijven we onze bestaande producten ontwikkelen en verbeteren in nauwe samenwerking met de vele input van klanten (dank daarvoor!). Dat verkiezen wij boven het doorjagen van vier nieuwe collecties per jaar – alleen maar omdat de branche dat doet.

Recyclen: Handdoeken van plastic flessen, zwemkleding van visnetten en wetsuits van kalksteen

In nauwe samenwerking met onze fabrieken hebben we herhaaldelijk de grenzen verlegd van het recyclen van typische afvalproducten in onze watersportproducten.

Het is iets waar we altijd naar streven wanneer de bestendigheid en duurzaamheid van materialen samenkomt. 

Momenteel wordt meer dan 40% van onze Watery producten gemaakt met gerecyclede materialen. Een percentage dat de komende jaren zal stijgen. Vind ze allemaal door te zoeken naar ons Eco label. 

Nebraska handdoeken gemaakt van 12 verzamelde plastic flessen

Het Freestyler badpak wordt gemaakt met het gebruik van 55% gerecycled polyester

De Eco Signature badmuts was de eerste gerecyclede badmuts ter wereld  

Signature zwembroek gemaakt van 92% gerecycled polyester

Van Deens ontwerp naar Europese fabriek naar jou

Onze aanpak met Watery producten is heel eenvoudig. 

Exclusief, wij verkopen onze zwemkleding en materialen alleen hier bij watery.nl en rechtstreeks aan onze klanten.

Door de typische agenten en retailers te verwijderen, kunnen we de producten sneller op de markt brengen en de producten verkopen tegen een prijs die de gemiddelde waterrat zich altijd kan veroorloven.

Volledig controle is belangrijk voor een beter product voor jou

We hebben volledige controle over de hele toeleveringsketen, van de ontwerpen die we maken in ons Deense hoofdkantoor en de technische materialen die we zelf ontwikkelen, tot de zorgvuldig geselecteerde fabrieken die onze apparatuur en zwemkleding produceren volgens onze gedetailleerde specificaties.

Vandaag zien we ze als meer dan leveranciers. 

We geven geen geld uit aan grote wereldsterren als gezichten van ons merk of om onze producten te testen in zwembaden, maar investeren onze energie en ons geld waar jij als gebruiker het meeste voordeel uit haalt - het product.

Aanbevolen producten

Tot 32% van de mensen kopen deze

Sluiten
  • Zoek resultaten
  • Producten

Zoek resultaten

    Geen resultaten voor ''

    Contacteer klantendienst

    Bel ons

    85 888 4757

    Schrijf ons

    support@watery.be

    Openingstijden

    Ma-vr: 08-22 / za-zo: 10-22

    Chat met ons

    In de rechterhoek